27 februari 2017

HAVEP maakt zich sterk voor duurzame werkkleding

In de nieuwe kledinglijn HAVEP® Attitude is duurzaamheid ook zichtbaar, al was het maar dat de gebruiker grote invloed heeft op functionaliteit, draagcomfort en design, waardoor de werkkleding langer meegaat.

Stretchmateriaal en voorgevormde broekspijpen

In de nieuwe collectie HAVEP® Atttiude met werkbroeken, jassen en overalls is onder meer veel aandacht besteed aan de ergonomie van de verschillende beroepsgroepen waarvoor HAVEP werkkleding maakt en het materiaalgebruik. Diverse testpanels hebben de prototypes uitgeprobeerd, hetgeen geresulteerd heeft in voorgevormde broekspijpen en stretchmateriaal in de knieholtes waardoor het comfort en ademend vermogen is toegenomen. “Vooral het stretchmateriaal kwam als een groot pluspunt uit de test”, beaamt Jansen.

Trends in modebeeld

In het segment werkkleding wordt het modebeeld steeds belangrijker, omdat er een overlap is met vrijetijdskleding. HAVEP heeft zijn oor te luister gelegd bij haar wederverkopers (de groothandel) om trends in materiaalgebruik, functionaliteit, design en model te ontdekken en te verwerken in deze nieuwe Attitude collectie. Jansen: “Onze doelgroepen in dit segment– voornamelijk schildersbedrijven, bouwbedrijven, logistiek dienstverleners, installateurs en bosbouwers – hechten waarde hechten aan een brede inzetbaarheid, reflectiemateriaal voor de zichtbaarheid, het mixen van diverse kleurcombinaties en modellen en enkele functionele handigheidjes, zoals het bevestigen van een batch. Daar hebben we met deze collectie op ingespeeld”.

HAVEP produceert diverse stijlen voor haar doelgroepen: van zakelijk tot casual en van modieus tot sportief. “Dat doen we onder meer door het bewerken van de pasvorm, het gebruik van speciale materialen -zoals een polyester broek met canvasbinding- doeksoorten en het maken van bijzondere kleurcombinaties en contrasten. Wij gaan daarbij nét een stapje verder en laten eindgebruikers de mogelijkheden zien”.

www.havep.com/attitude

Bron: HAVEP & Eisma media groep